Reisverslag 18 01 2004

Lieve allemaal,

Gistermiddag mijn ouders van het vliegveld gehaald. De aankomst 'hal' bestaat uit een aantal lange banken buiten onder een afdak. Er staan kleine huisjes waar je wat te drinken kan kopen en een bar. Allemaal erg gezellig. Helaas had het vliegtuig wat vertraging en moesten we wachten. Dan het terrein maar verkennen. Nu is toeristje kijken toch wel een leuke bezigheid. De Amerikanen stapte in korte broek uit het vliegtuig. Samen met 20 surfplanken... Maar even later kwamen Bep en Leen toch de deur uit zetten.
In de taxi terug naar de beachclub waar ons bijbootje ligt. 2 keer heen en weer varen om alle spullen en personen aan boord te krijgen.
Vandaag iedereen vroeg wakker. Pap probeert het witte winterkleurtje kwijt te raken. Wat blijkt Wido is zelfs bruiner dan Bep en Leen en dat kan natuurlijk niet.
Maar bij het krieken van de dag heeft Leen al de eerste schildpad van de dag gezien. Ja het is echt afzien hier.
We zijn weer blij met alle spullen uit Nederland. post, lekkere dingen, en visplankjes (om op  volle zee me te vissen) zodat we later wat meer vis op het menu hebben staan. We gaan als we varen gelijk de plankjes gebruiken.
Vanmiddag gaan we nog voor een 2e keer snorkelen. Hier in de baai is een heus marine park. Dat bestaat uit 3 afgezonken kleine bootjes met boeitjes er om heen. Je kan er zelf georganiseerd heen. Wij doen het met mini max (ons bijbootje).
Vandaag is het zondag en het is hier super rustig. Geen piratentour, jet-ski's of harde muziek. Ik weet niet of we wel kunnen slapen zo zonder dat lawaai.
We liggen dichtbij de beachclub die helemaal hot is. Na een paar dagen zijn we weer volledig op de hoogte van de laatste trends in club muziek. Binnenkort varen we verder richting Curacao met misschien ergens nog een tussen stop.

Liefs Wido en Marleen

Lieve allemaal,

Nu hebben we geschreven over schildpadden die rond de boot zwemmen. Nu kunnen we daar paarden aan toe voegen. Vanmorgen wat briesend geluid naast de boot en ja hoor de paarden werden onder begeleiding het water rondgeleid. Zelf heb ik er niets van meegekregen. om 6.00 in de ochtend lig ik namelijk heerlijk te slapen.
Vandaag met de lokale bussen het eiland verkend. Voor 1,5 dollar (1,5 gulden pp) kan je de bus in tot de eindhalte. Er zijn 3 verschillende bussen 1 grote bus, zonder muziek, dan een middelmatige bus met 24 zitplaatsen uitgedost in het kanariegeel met harde reagae muziek. De muziek schalt uit de speakers zodat de hele bus trilt. Sommige medepasagiers dansen en bewegen mee op de beat. Dan hebben we nog het minibusje met zitplaatsen voor 12 maar ze hadden het beter het sardinebusje kunnen noemen. Met een beetje schuiven kan er zo 20 man in. Een kind jengelt hoppa gewoon aan de borst terwijl er nauwelijks plek is, door de hobbels in de weg verslikt het kindje zich meerdere malen. Ook in het saridine busje staat de volumeknop op 15 met vrolijke muziek. Overal wordt er gestopt bij officiele bushaltes maar er wordt ook graag omgereden.
We wilden graag ergens snorkelen maar de zee was te ruw. Dan maar opweg naar het wildlife park van het eiland. Daar lopen de apen vrij in en uit. Er lopen oa schildpadden en lokale hertjes rond. Er wordt wel gevraagd of je de parkmedewerkers wil waarschuwen als je een aligator op het pad of in het bos ziet lopen.
Ach wij zijn niet bang voor zo'n wandelend handtasje....
Het eiland heeft veel suikerrietplantages, het geeft een mooi gezicht om het suikerriet te zien met op de achtergrond de oceaan.