Reisverslag 22 en 23 12 2003
Reisverslag 22 en 23 12 2003

Lieve allemaal,

Het is zover we hebben de lijnen losgegooid en zijn begonnen aan de oversteek. Vanmiddag om 13.30 uur zijn we uit de haven van LAs Palmas vertrokken. HEt is nu 21.00 uur. We zijn uitgezwaaid door Hans, een nederlander die wij hier ontmoet hebben en John, onze engelse overbuur in de haven.
We voelen ons goed en zien uit naar de oversteek. De eerste 38 zeemijl hebben we er inmiddels opzitten en we zijn nu net het eiland voorbij. De wind is na ons avondmaal weer wat opgestoken en we hebben net de zeilen gehezen gaan nu met 5,5 tot 6 knopen richting het zuiden.

Liefs,
Marleen en Wido

Lieve allemaal,

We zitten nu op dag 2 van onze oversteek. De zee is kalm het lijkt net alsof we op het IJselmeer aan het zeilen zijn, ware het niet dat je daar geen 30 dolfijnen bij de boot kan hebben. De dolfijnen hebben ons sinds gisteren al regelmatig een bezoekje gebracht. Na 2 uur zijn er nog steeds dolfijnen te zien.
De wind is o-no kracht 2-4 en onze snelheid ligt zo rond de 4/5 knopen. Niet echt snel maar we hoeven gelukkig nog niet te motoren. We kunnen halve wind zeilen.
Via sailmail kunnen we sinds vandaag ook weerkaartjes ontvangen en de verwachting is dat het de komende dagen ook zo blijft.
Vandaag voor het eerst radiocontact gezocht met de nederlanders (boot st. Raphael)die we in las palmas hebben ontmoet. Zij zijn vorige week donderdag vertrokken en zitten nu op 1,5 dag varen van kaap verden. Daar zullen ze stoppen om te diesel te tanken.
Het is leuk om zo op een afgesproken tijd contact met elkaar te hebben. Hans een andere nederlander ligt nog steeds in de haven die zal 2 keer per week contact opzoeken met zowel St. Raphael als ons.
We voelen ons goed en zijn blij dat ondanks de wat lichtere winden het goed gaat. Sinds we Gran Canaria verlaten hebben zien we alleen grote scheepvaart met als klapper op de vuurpijl vandaag een grote tanker waar grote dikke donkere wolken uit de stuurhut kwamen. De overige schepen gingen er voorbij en er was niet te horen via de marifoon. Zal wel goed komen.