Reisverslag 27 02 2004

Lieve allemaal,

De laatste dagen op Curacao nog veel dingen gedaan en beleefd. Allereerst is wido dinsdag de hele dag bezig geweest met klussen aan de nieuwe koelelement/compressor. Na installatie op zaterdag werkte hij niet goed. Nu oa nieuw koelelement, hielp niet, nieuwe compressor, werd al beter alleen ergens spannings verlies. Dan nieuwe kabels halen en leggen. Of te wel 2 dagen werk en nu na 1 week klussen hebben we een koelkast die het doet. Zelf kan ik weer nieuwe voorraad voor de koelkast halen want de boter is vloeibaar. De koelkast temp was een week lang 30 graden. Helaas waren door het carnaval ook geen zakken met ijs te halen. Morgen weer pakje blueband kopen voor we weggaan.

Dinsdagavond was ook de afsluiting van het carnaval. We hadden gedacht daar niet meer heen te kunnen gaan. De laatste bus vertrekt nml uit de stad om 21.30 en dan is de optocht nog niet in de stad. Een taxi (als je die al kan krijgen is heel erg duur) Wido stelde nog voor om met de vouwfietsjes te gaan maar daar was ik op tegen. Hier zijn ze niet gewend dat je fietst. Er zijn mensen die zelfs een zweep meenemen als ze gaan fietsen (om de honden van zich af te slaan). En om ong 8 km te fietsen na 24.00 met dronken mensen achter het stuur, daar had ik toch echt geen zin in.
Maar de redding kwam nabij. Achter ons ligt de Kiewitt met een jong duits stel, Heike en Sebastiaan.
Eerder in de week hebben we bij hun aan boord kennis gemaakt met 2 leuke studentes, uit Nijmegen. Sandra en Irene. Zij lopen hier een aantal maanden stage. Sandra zit bij een nieuw project dat tiener moeders helpt en Irene is met haar vriend hier heen komen zeilen en zij loopt nu stage in het sea aqarium.
Nu konden we gezellig met z'n 6en in de auto naar het Carnaval toe. Daar was het erg gezellig, veel mensen op straat. Hoewel we niet durvden te lopen naar onze stek van zondag, toch te onrustig.
De optocht viel wel wat tegen. Het was dezelfde als zondag en ze hadden verteld dat de optocht nu mooi verlicht zou zijn. Nu weten we wat mooi verlicht is; een heftruck met bouwlampen erop....

Woensdag de hele dag op de boot bezig geweest en 's avonds bij Rolie (nederlander) uitgenodigd op de boot. Rolie is hier al een paar jaar met zijn boot Endevour. De boot heeft hij zelf in zuid afrika gebouwd. De boot heeft zeg maar 2 'verdiepingen'. Binnen staat zelfs een heuze bank en houten kisten. Overal schilderijen aan de muur. als je het schilderij open doet zit er een kast achter. Echt zo grappig en leuk bedacht. Hij heeft hout gebruikt wat vroeger dienst heeft gedaan in de treinen van zuid afrika. De wc deur is een deur uit de trein wc, de handvaten komen ook van de trein. Zo zijn er nog meer dingen op te noemen.
We waren bij Rolie uitgenodigd om een filmpje te kijken samen met Bill. Het filmpje dateert uit 1929 en gaat over een schip dat Kaap Hoorn passend met een geweldig grote storm. Het is een beroemd filmpje dat door kapt Irvin Johnson is gemaakt en 50 jaar later door hem is ingesproken. Het weer was zo slecht, wanneer je dat hebt gezien je niet snel mag klagen over het weer.
Met de heren een gezellige avond gehad. Wel Blof gemist...

Vandaag is Hans (oude bekende van Las Palmas) aangekomen in curacao samen met zijn zoon. Een echt leuk weerzien. Jammer dat we morgen alweer vertrekken. Maar nog samen naar Vishna's Rotitent geweest voor een afscheids kiproti. (echt lekker vraag maar aan Eddy)
Morgen iedereen gedag zeggen en de laatste dingen doen. Zelf vinden we het een gek idee dat we morgen weer weg gaan. Maar je zal toch een keer moeten. Heike en Sebastiaan gaan morgen ook weg naar Panama en er zijn nog meer bekenden die kant op.

Via het thuisfront begrepen dat veel mensen zich zorgen hebben gemaakt om ons. De site was een paar weken niet bijgewerkt en er kon niet naar ons gemaild worden. De site wordt door Eddy (broer van Wido) beheerd/gemaakt en hij zat die tijd in Curacao bij ons lekker vakantie te vieren. De mail werkte niet omdat onze mailbox vol zat maar we konden er hier niets aan doen. Dus dat heeft Eddy weer voor ons geregeld en er kan weer gemaild worden. Masha danki!! Nu is Eddy, onze webmaster, back home en de eerste updates zijn alweer verschenen op het internet.

Dat was het even voor nu,