Reisverslag 29 01 2004

Lieve allemaal,

Het is weer gelukt we liggen met ons bootje in een marina op Curacao. De tocht hier na toe was er helaas eentje met weinig wind. De afgelopen nacht zijn we met een snelheid van 3-4 knopen richting Curacao gedobberd. Vanachtond was de wind compleet weg en hebben we de motor gestart. Vanochtend hebben we nog bezoek gehad van een helicopter van de nederlandse marine. Ze draaiden een rondje om ons heen en maakte een paar foto's. Even zwaaien en ze vertrokken weer. In het begin van de middag deed een Orion-vliegtuig nog even dunnetjes over. Je wordt hier dus goed in de gaten gehouden.
We liggen nu een uurtje in de haven. Marleen heeft al een tandarts geregeld voor morgenochtend voor mij en er komt zo meteen al even iemand kijken naar de koelkast. Weer strak geregeld.
Verder gaat alles goed hier. Tot zover het laatste nieuws van de Max.
Tot mails.

Groetjes,
Bep, Leen, Marleen en Wido

Lieve allemaal,

We zijn nu een paar dagen op Curacao. We zijn eerst in de haven Seru Boca gaan liggen om te water te tanken, in te klaren bij de douane en om te douchen, de koelkast te laten repareren,...
De bedoeling was 1 dag blijven liggen maar het is hier erg gezellig en de koelkast is nog niet gerepareerd en helaas zit de douane hier niet meer maar in willemstad (12 km hier vandaan).
Gisteren (vrijdag) met Wido naar de tandarts geweest. Wat blijkt zitten we in een tandartspraktijk waar een tandarts werkt die in Groningen is afgestudeerd in 2002. Wido heeft weer even gezellig kunnen babbelen. Maandag en vrijdag moet wido weer heen en dan krijgt hij een zenuwbehandeling bij 2 zenuwen in de kies. Hopelijk hoeven we dan geen tandartsen meer te bezoeken.
Het douchen is hier weer bijzonder. Het douchegebouwtje staat naast het havenkantoor en bij de parkeerplaats. De open douche van de dames heeft hier uitkijk op. Er is een klapdeurtje om naar binnen te gaan en tevens als afscheiding werkt. Die rijkt vanaf net onder de knieen tot aan de schouders. Tijdens het douchen kan je dus lekker voor je uit kijken, naar je vader zwaaien die 50 meter verderop het afval weggooit en de monteurs goede morgen wensen die naar hun auto gaan.
Gisteren zijn Eddy en Wang Ji, Kick aangekomen helaas zonder bagage. Als het goed is komt de bagage zaterdag aan. Ze zullen eerst bij een vriendin hier op het eiland blijven en dan bij ons komen. Van Ingrid (de vriendin) begrepen dat hier zelfs ah spullen verkocht worden, dus echte ah appelmoes, hagelslag,.. Ik ben helemaal gelukkig. Nu kan ik mijn boordvoorraad op peil brengen voor na het panama kanaal.
De koelkast doet het uitzichzelf weer maar moet waarschijnlijk bijgevuld worden. Helaas heeft de monteur nog geen tijd gehad.
Gisteren zijn Wido en ik naar Willemstad gegaan. Vanuit de tandartspraktijk hebben we er een uur op gelopen. Willemstad doet erg gezellig aan, veel aardige mensen en veel 'hollandse' dingen. waaronder de FLITSKAST ja sinds nederland hebben we die niet meer gezien. Maar van Ingrid en Ted begrepen dat ze het hier niet doen vanwege de 'amerikaanse'gevormde nummerplaaten op de auto's.
Het inklaren bij Customs en Immigratie duurde bij elkaar 1,5 uur. En dan hebben we het niet over het invullen van de formulieren maar over het vinden van de gebouwen waar je moet zijn. Maar uiteindelijk met de juiste stempels in ons paspoort willemstad weer verlaten.
Gisteren hebben Bep en Leen zich prima vermaakt zonder ons. Bep heeft de hele dag besteed aan het doen van de was en de boot schoonmaken. Ze waren uitgenodigd voor een borrel bij het havenkantoor. Leen is met wijn naar de borrel gegaan en heeft even de sociale contacten voor ons uitgebreid. We weten nu  bijna alles van onze buren zonder ze zelf ooit gezien te hebben.
Of te wel het is hier erg gezellig maar zodra de koelkast klaar is gaan we in het spaanse water liggen (de baai).
Leen vliegt maandag weer naar huis, aardig bijgekleurd door het goede leven hier.

Liefs Leen, Bep, Wido en Marleen

Ergens achter in de haven zit het Immigratie kantoor. Alleen te bereiken door langs VERBODEN TOEGANG(?!) borden en hekken te gaan.  Op de deur zijn twee A4-tjes geplakt anders was het helemaal niet te vinden